Užitečné kontakty
Užitečné kontakty
Incoterms 2020
Incoterms 2020
Poradenství
Poradenství
Vzdělávání
Vzdělávání
Publikace
Publikace
Konference
Konference
Teritoriální setkání
Teritoriální setkání

Akce

WEBINÁŘ Hlavní platební podmínky v zahraničním obchodě, jednotlivé platební instrumenty a formy krátkodobého financování

  • Datum konání: 11.1.2021, 09:00
  • Datum ukončení: 11.1.2021, 16:00
  • Místo konání: kdekoliv na Vašem pc nebo notebooku s kvalitním internetovým připojením
WEBINÁŘ Hlavní platební podmínky v zahraničním obchodě, jednotlivé platební instrumenty a formy krátkodobého financování

Školení proběhne formou webináře v pohodlí Vaší kanceláře nebo domova.

Praktický úvodní workshop zaměřený na volbu správné platební podmínky, formy zajištění rizik a financování v zahraničním obchodě.

Seminář se zaměří na problematiku platebních podmínek v zahraničním obchodě a jejich vztah k ostatním podmínkám obchodního kontraktu, především dodacím podmínkám. Velká pozornost bude věnována jednotlivým platebním instrumentům, tedy platbám, dokumentárním inkasům a akreditivům, a dále též formám zajištění platebních a dalších rizik, např. bankovními zárukami či standby akreditivy. Seminář se bude zabývat i hlavními formami krátkodobého financování zahraničního obchodu, jak exportu, tak i importu.

Přednášející v rámci své přednášky poskytne mnoho příkladů a vzorů.

Určeno pro:

Tento seminář je určen především pro bankovní specialisty na oblast financování zahraničního obchodu – klientské pracovníky, kteří nabízejí bankovní služby korporátním klientům a pomáhají jim je správně využít. Dále i ostatním pracovníkům bank v oboru trade finance, např. začínajícím specialistům, vedoucím pracovníkům, právníkům, bankovním poradcům a dalším zájemcům.

Další skupinou případných posluchačů, pro které je tento seminář určen, jsou zaměstnanci firem, které jsou aktivní v zahraničním obchodě, tj. vedoucí pracovníky v oblasti obchodu a financí, prodejce, specialisty připravující a realizující kontrakty, spolupracující s bankami apod.

Seminář bude zaměřen na nabytí praktických znalostí, tj. je postaven na příkladech a diskusi.

Přednášející:

Bc. Pavel Andrle, LL.M. - tajemník Bankovní komise a komise pro obchodní právo a praxi při ICC ČR, poradce a lektor v oblasti Trade Finance

Program:

08:45 - 08:55 Registrace

09:00 - 09:05 Úvodní slovo - zástupce ICC ČR

09:05 - 10:30 Hlavní platební podmínky v zahraničním obchodě, platby předem a po dodání
  • hlavní platební podmínky v zahraničním obchodě
  • vztah dodacích podmínek Incoterms 2020 a platebních podmínek
  • platba předem
  • platba po dodání – rizika a jejich zajištění

10:30 - 10:50 Přestávka na kávu / čaj

10:50 - 12:00 Dokumentární inkaso, směnka
  • dokumentární inkaso – jak funguje
  • výhody a nevýhody dokumentárního inkasa
  • hlavní chyby v praxi při využití inkas a jak se jim vyhnout
  • směnka v zahraničním obchodě, náležitosti, převod směnky, financování směnek
  • hlavní náležitosti směnečného práva z pohledu praxe
  • příklady, otázky a odpovědi

12:00 - 13:00 Oběd

13:00 - 14:00 Dokumentární akreditiv, financování
  • hlavní prvky dokumentárních akreditivů
  • dokumentární akreditiv z pohledu dovozce
  • dokumentární akreditiv z pohledu vývozce
  • před-exportní financování za pomocí akreditivů
  • financování odložené splatnosti
  • financování dovozce
  • příklady, otázky a odpovědi

14:00 - 14:15 Přestávka na kávu / čaj

14:15 - 15:15 Zajištění rizik
  • zajišťující instrumenty: bankovní záruka a standby akreditiv
  • záruky na požádání v. záruky akcesorické
  • hlavní náležitosti záruk
  • standby akreditiv – hlavní náležitosti
  • hlavní chyby při používání záruk v praxi
  • příklady, otázky a odpovědi
15:15 - 16:00 Financování pohledávek
  • odkupy pohledávek
  • hlavní prvky úvěrového pojištění
  • faktoring a jeho hlavní formy, diskontování faktur
  • formy „Supply Chain“ finance

16:00 Závěr semináře

Slevový program:

Člen ICC ČR – sleva z celkové částky: 1 a více kolegů z jedné společnosti – sleva 10, 20 nebo 30localhost dle příspěvkového řádu
Nečlen – sleva z celkové částky: 2 kolegové z jedné společnosti – sleva 5localhost, 3 kolegové z jedné společnosti – sleva 10localhost, 4 a více kolegů z jedné společnosti – sleva 15localhost

Jste členem ICC ČR? Seznam členů naleznete zde (v dolní části stránky).

Registraci je nutné provést pro každou osobu zvlášť pod jejím jménem, e-mailem a telefonním číslem.

Registrace na webinář je závazná, při neúčasti se uhrazený účastnický poplatek nevrací, viz. Všeobecné obchodní podmínky ICC ČR, storno poplatky viz. bod 4.

Prezence účastníků před webinářem v čase 8:45 - 8:55 hod.

V průběhu webináře bude dopolední, obědová a odpolední přestávka.

Přihlášky ve wordu zasíláme na požádání - filipkova@icc-cr.cz

Těšíme se na Vás :)

Tento seminář můžeme zrealizovat i na míru přímo ve vaší společnosti! Kontaktujte nás pro více informací.

Cena

4.900,- Kč (vč. 21localhost DPH)

Kontakt

  • Kontaktní jméno pořadatele: Renata Filípková
  • Telefon na pořadatele: 727 913 390
  • E-mail na pořadatele: filipkova@icc-cr.cz

Soubory

« Zpět na seznam

Spolupracujeme s

  • Asociace exportérů
  • BusinessInfo.cz
  • Celní správa
  • Cyber Fox
  • Czech Trade
  • SPCR
  • Hospodářská komora
  • KZPS
  • SME Union
  • SSL
  • SmartWhistle.cz