Užitečné kontakty
Užitečné kontakty
Incoterms 2020
Incoterms 2020
Poradenství
Poradenství
Vzdělávání
Vzdělávání
Publikace
Publikace
Konference
Konference
Teritoriální setkání
Teritoriální setkání

Akce

Kupní smlouva v zahraničním obchodě – hlavní podmínky, realizace kupní smlouvy z pohledu dodacích a platebních podmínek, zajištění platebního rizika

  • Datum konání: 22.5.2023, 09:00
  • Datum ukončení: 22.5.2023, 16:00
  • Místo konání: Grand Majestic Hotel Prague, Truhlářská 16, Praha 1
Kupní smlouva v zahraničním obchodě – hlavní podmínky, realizace kupní smlouvy z pohledu dodacích a platebních podmínek, zajištění platebního rizika
Workshop zaměřený na volbu správné platební podmínky, využití platebních a zajišťujících instrumentů v zahraničním obchodě.

Seminář se zaměří na problematiku kupní smlouvy, zejména dodací a platební podmínky v zahraničním obchodě a jejich vztah k ostatním podmínkám obchodního kontraktu. Velká pozornost bude věnována jednotlivým platebním instrumentům, tedy platbám, dokumentárním inkasům a akreditivům.

Přednášející v rámci své přednášky poskytne mnoho příkladů a vzorů.

Vhodné pro:

Tento seminář je určen především pro zaměstnance firem, které jsou aktivní v zahraničním obchodě, tj. vedoucí pracovníky v oblasti obchodu a financí, prodejce, specialisty připravující a realizující kontrakty, spolupracující s bankami apod.

Bude též vhodný pro bankovní specialisty na oblast financování zahraničního obchodu – klientské pracovníky, kteří nabízejí bankovní služby korporátním klientům a pomáhají jim je správně využít. Dále i ostatním pracovníkům bank v oboru trade finance, např. začínajícím specialistům, vedoucím pracovníkům, právníkům, bankovním poradcům a dalším zájemcům.

Seminář bude zaměřen na nabytí praktických znalostí, tj. je postaven na příkladech a diskusi.

Přednášející:

Bc. Pavel Andrle, LL.M - tajemník Bankovní komise ICC ČR, poradce a lektor v oblasti Trade Finance

Program:

08:30 – 09:00 Registrace

09:00 – 09:05 Úvodní slovo - zástupce ICC ČR

09:05 – 10:30 Kupní smlouva – hlavní prvky
  • cíle, rizika z pohledu vývozce a dovozce
  • kupní smlouva a další navazující smlouvy a vztahy
  • hlavní prvky kupní smlouvy
  • modelová kupní smlouva ICC – vzor, diskuse
  • modelová kupní smlouva podle ITC

10:30 - 10:50 Přestávka na kávu / čaj

10:50 - 12:00 Kupní smlouva – hlavní podmínky a její realizace
  • role dokumentů z hlediska kupní smlouvy, zejména platebních a dodacích podmínek, tj. především jejich využití v dokumentárních inkasech a akreditivech
  • dodací podmínky a role dokumentů
  • jednotlivé dodací podmínky, dokumenty a vztah k platebním podmínkám
  • platba předem, po dodání, dokumentární inkaso a dokumentární akreditiv

12:00 - 13:00 Oběd

13:00 - 14:30 Dokumentární inkaso, směnka
  • dokumentární inkaso – jak funguje
  • výhody a nevýhody dokumentárního inkasa
  • příklady, otázky a odpovědi
Dokumentární akreditiv – jak instrument funguje
  • hlavní prvky dokumentárních akreditivů
  • dokumentární akreditiv z pohledu dovozce
  • dokumentární akreditiv z pohledu vývozce
  • rizika spojená s využitím akreditivů v praxi, potvrzení akreditivů

14:30 – 14:50 Přestávka na kávu / čaj

14:50 - 16:00 Využití zajišťovacích instrumentů
  • využití záruk a standby akreditivů
  • příklady, případové studie ve věci záruk
  • pojištění pohledávek
  • financování bez zpětného postihu
  • otázky, diskuse

16:00 Závěr semináře

Slevový program:

Člen ICC ČR - sleva z celkové částky: 1 a více kolegů z jedné společnosti – sleva 10, 20 nebo 30 % dle příspěvkového řádu
Nečlen - sleva z celkové částky: 2 kolegové z jedné společnosti – sleva 5 %, 3 kolegové z jedné společnosti – sleva 10 %, 4 a více kolegů z jedné společnosti – sleva 15 %

Jste členem ICC ČR? Seznam členů naleznete zde (v dolní části stránky).

Registraci je nutné provést pro každou osobu zvlášť pod jejím jménem a e-mailem. V případě zájmu o registraci více osob se na nás obraťte e-mailem (filipkova@icc-cr.cz).

Registrace na seminář je závazná, při neúčasti se uhrazený účastnický poplatek nevrací, viz. Všeobecné obchodní podmínky ICC ČR, storno poplatky viz. bod 4.

Prezence účastníků před seminářem v čase 8:30 - 8:55 hod.

V průběhu semináře bude účastníkům poskytnuto občerstvení, nápoje a oběd.

Těšíme se na Vás :)

Tento seminář můžeme zrealizovat i na míru přímo ve vaší společnosti! Kontaktujte nás pro více informací.

Cena

5.500,- Kč (vč. 21% DPH)

Kontakt

  • Kontaktní jméno pořadatele: Renata Filípková
  • Telefon na pořadatele: 727 913 390
  • E-mail na pořadatele: filipkova@icc-cr.cz

Soubory

« Zpět na seznam

Spolupracujeme s

  • Asociace exportérů
  • BusinessInfo.cz
  • Celní správa
  • Cyber Fox
  • Czech Trade
  • Hospodářská komora
  • KZPS
  • SmartWhistle.cz
  • SPCR
  • SSL
  • Škoda Auto Vysoká škola