Užitečné kontakty
Užitečné kontakty
Incoterms 2020
Incoterms 2020
Poradenství
Poradenství
Vzdělávání
Vzdělávání
Publikace
Publikace
Konference
Konference
Teritoriální setkání
Teritoriální setkání

Akce

Platební a dodací podmínky v kupní smlouvě, Platební a zajišťovací instrumenty a jak je správně využít

  • Datum konání: 4.6.2024, 09:00
  • Datum ukončení: 4.6.2024, 16:00
  • Místo konání: Grandium hotel Prague, Politických vězňů 12, Praha 1
Platební a dodací podmínky v kupní smlouvě, Platební a zajišťovací instrumenty a jak je správně využít
REGISTRACE stále otevřena
Workshop zaměřený na volbu správné platební podmínky, využití platebních a zajišťujících instrumentů v zahraničním obchodě.

Seminář se zaměří na problematiku kupní smlouvy, zejména dodací a platební podmínky v zahraničním obchodě a jejich vztah k ostatním podmínkám obchodního kontraktu. Velká pozornost bude věnována jednotlivým platebním instrumentům, tedy platbám, dokumentárním inkasům a akreditivům. Dále se budeme věnovat bankovním zárukám a standby akreditivům.

Přednášející v rámci své přednášky poskytne mnoho příkladů a vzorů.

Vhodné pro:

Tento seminář je určen především pro zaměstnance firem, které jsou aktivní v zahraničním obchodě, tj. vedoucí pracovníky v oblasti obchodu a financí, prodejce, specialisty připravující a realizující kontrakty, spolupracující s bankami apod.

Bude též vhodný pro bankovní specialisty na oblast financování zahraničního obchodu – klientské pracovníky, kteří nabízejí bankovní služby korporátním klientům a pomáhají jim je správně využít. Dále i ostatním pracovníkům bank v oboru trade finance, např. začínajícím specialistům, vedoucím pracovníkům, právníkům, bankovním poradcům a dalším zájemcům.

Seminář bude zaměřen na nabytí praktických znalostí, tj. je postaven na příkladech a diskusi.

Přednášející:

Pavel Andrle, LL.M. - tajemník Bankovní komise a komise pro obchodní právo a praxi při ICC ČR, poradce a lektor v oblasti Trade Finance

Program:

08:30 - 09:00 Registrace

09:00 - 09:05 Úvodní slovo - zástupce ICC ČR

09:05 - 10:30 Správná volba dodací podmínky, vhodná dokumentace a odpovídající
platební podmínky
  • role dokumentů z hlediska kupní smlouvy, zejména platebních a dodacích podmínek, tj. především jejich využití v dokumentárních inkasech a akreditivech
  • dodací podmínky a role dokumentů
  • jednotlivé dodací podmínky, dokumenty a vztah k platebním podmínkám
  • platba předem, po dodání, dokumentární inkaso a dokumentární akreditiv
  • dotazy, diskuse

10:30 - 10:50 Přestávka na kávu / čaj

10:50 - 12:00 Dokumentární inkaso, směnka
  • dokumentární inkaso - jak funguje
  • výhody a nevýhody dokumentárního inkasa, problémy v praxi
  • příklady
  • otázky a odpovědi

12:00 - 13:00 Oběd

13:00 - 14:30 Dokumentární akreditiv - jak instrument funguje
  • dokumentární akreditiv z pohledu dovozce
  • dokumentární akreditiv z pohledu vývozce
  • rizika spojená s využitím akreditivů v praxi, podmínky akreditivů
  • časté problémy v praxi
  • příklady, otázky a odpovědi

14:30 - 14:50 Přestávka na kávu / čaj

14:50 - 16:00 Využití zajišťovacích instrumentů
  • využití záruk a standby akreditivů
  • příklady, případové studie ve věci záruk
  • hlavní problémy v praxi: účinnos záruk, snižování částky záruky
  • ukončení platnosti, uplatnění
  • otázky, diskuse

16:00 Závěr semináře

Slevový program:

Člen ICC ČR - sleva z celkové částky: 1 a více kolegů z jedné společnosti – sleva 10, 20 nebo 30 % dle příspěvkového řádu
Nečlen - sleva z celkové částky: 2 kolegové z jedné společnosti – sleva 5 %, 3 kolegové z jedné společnosti – sleva 10 %, 4 a více kolegů z jedné společnosti – sleva 15 %

Jste členem ICC ČR? Seznam členů naleznete zde (v dolní části stránky).

Registraci je nutné provést pro každou osobu zvlášť pod jejím jménem a e-mailem. V případě zájmu o registraci více osob se na nás obraťte e-mailem (filipkova@icc-cr.cz).

Registrace na seminář je závazná, při neúčasti se uhrazený účastnický poplatek nevrací, viz. Všeobecné obchodní podmínky ICC ČR, storno poplatky viz. bod 4.

Prezence účastníků před seminářem v čase 8:30 - 8:55 hod.

V průběhu semináře bude účastníkům poskytnuto občerstvení, nápoje a oběd.

Těšíme se na Vás :)

Tento seminář můžeme zrealizovat i na míru přímo ve vaší společnosti! Kontaktujte nás pro více informací.

Cena

5.500,- Kč (vč. 21% DPH)

Kontakt

  • Kontaktní jméno pořadatele: Renata Filípková
  • Telefon na pořadatele: 727 913 390
  • E-mail na pořadatele: filipkova@icc-cr.cz

Soubory

Registrační formulář

« Zpět na seznam

Spolupracujeme s

  • Asociace exportérů
  • BusinessInfo.cz
  • Celní správa
  • Cyber Fox
  • Czech Trade
  • Hospodářská komora
  • KZPS
  • SmartWhistle.cz
  • SPCR
  • SSL
  • Škoda Auto Vysoká škola